keskiviikko 7. toukokuuta 2014

Lomatauko - Holiday break

Kuva on vuodelta 2012, Domat/Ems/Switzerland

Lennän huomenna Sveitsiin. Tällä kertaa en menekään Alpeille, vaan Pohjois Sveitsiin, pieneen kylään nimeltään Reiden. Vaikka siellä ei ole vuoria, niin on tuollakin seudulla kaikkea kaunista nähtävää ja koettavaa. Ja ennenkaikkea näen taas tyttären pikkupojat.

Pidän siis parin viikkon lomatauon, jollen sitten joskus laita tänne jonkun kuvan.
Voikaatte hyvin ystävät, ja nauttikaa tulevasta keväästä..



I fly tomorrow to Switzerland. This time I will not go to the Alps as before, but northern Switzerland, to a small village, to Reiden. And most of all I'll see my little daughter's sons.

I'll keep a couple of weeks holiday break. Keep well, my friends, and have a happy times !

Photos are from Switzerland
Tyynen veden heijastus jossain päin Sveitsiä :)
Jatkan heijastuksilla taas sitten joskus.



tiistai 6. toukokuuta 2014

Kurvikkaita runkoja

 Kerro kerro kuvajainen, kel on kurvikkain runko.
Tell tell reflexion which has most curvy trunk.


maanantai 5. toukokuuta 2014

Hetkellinen häiriö säätilassa

Kun aamulla aikaisin silmäni mä aukaisin, mitä mä näin - 
"jalkarätteja" taivaalta tippuvan.

The morning wake-up shock - big snowflakes falls from the sky.


Ps. Lumisade loppui jo, ennenkuin ehdin julkaista kuvan.
PS. Snowfall was already over before I had time to publish this photo.

lauantai 3. toukokuuta 2014

Syvälle pilvet karkaavat

Drifting clouds.

Särjetäänpä illuusio.
Let's broken the illusion.


Katso täältä muita heijastuksia: WEEKEND REFLECTIONS


perjantai 2. toukokuuta 2014

Angry birds


 Vappupäivän lintu bongaukset. 




Lainaus Länsiväylästä: "Se on ihan maailmanlaajuisesti ihmettelyn aihe, että meillä Suomessa on päivä, jolloin kaikille ostetaan ilmapallo"

Quote "Länsiväylä" (newspaper): "It's quite the marvel of the world, that we in Finland have one day when everyone buy a balloon"


keskiviikko 30. huhtikuuta 2014

tiistai 29. huhtikuuta 2014

Kevätpäivä Nuuksiossa (3) peikkometsä


Peikkometsässä kuljimme Lillin kanssa ihan hiljaa, jotta peikot ei pelästyisi.
Tuollainen 3 vuotias on ihana, kun hän lähti leikkiin mukaan ja oli pelkäävinään.. :)


Here, in troll forest, we went with Lilli pretty quiet, so as not to wake up the trolls.
Such a 3 year old is lovely, when she joined a fantasy and was supposedly afraid of trolls




sunnuntai 27. huhtikuuta 2014

Kevätpäivä Nuuksiossa (1)

 Nuuksion Luonnonsuojelualueen näköalatornista otettu kuva.
(Nuuksion Pitkäjärvi)
The picture taken in the viewing tower. (Lake "Nuuksion Pitkäjärvi")

Vielä löytyy hyvin varjoisilta paikoilta paksua jäätä.
I can still find the ice in very shaded places.


Lauantaina Nuuksiossa. Pojan perheen kanssa, pikkulapset ja retkieväät mukana.
Päivä kului ulkoilun merkeissä, jokunen kuvakin tuli otettua.

Nuuksio National Park in Espoo.

perjantai 25. huhtikuuta 2014

On tyyni nyt, ei tuule nyt ...



... , on tuulikin jo tyyntynyt

Näin tapahtuu usein iltaisin auringonlaskun aikaan.
As the sun sets the sea is often calm.  

Katso täältä muita heijastuksia: WEEKEND REFLECTIONS



tiistai 22. huhtikuuta 2014

Ulos tunnelista kohti uutta päivää.


Tunnelikuvat on kivoja, kun niissä on jotain, jonka voi nähdä silhuettina. 
Mutta harvoinpa sitä sattuu, että toinen ihminen on siellä samaan aikaan.

Pääsiäinen oli ja meni, ja nyt alkaa arki, kunnes tulee Vappu.
Touhukasta arkiviikkoa teille kaikille.
Have a happy everyday life for all of you.


maanantai 21. huhtikuuta 2014

Hyppyiloa

Pääsiäinen toi lämpimän sään, ja sen huomaa - lasten leikit siirtyi pihalle.

lauantai 19. huhtikuuta 2014

Via Crucis – Ristin tie Helsingissä


Olin eilen illalla katsomassa Via Crucis-Ristin tie -esitystä. Kuvat on Tuomiokirkolla esitetystä viimeisestä kohtauksesta. Esitys oli mahtavan kaunis, sekä katsella että kuunnella.






In Helsinki acted out Via Crucis. It was a beautiful presentation. The pictures are from the last scene.
--------------

Via Crucis -esitys pohjautuu keskiaikaiseen kirkkoperinteeseen. 
Pääsiäisnäytelmällä tarkoitetaan pääsiäisen aikaan esitettyä Kristuksen kärsimystarinaan liittyvää näytelmää, joka esitetään useimmiten vaelluksen muodossa (Ristin tie) ja kulkue pysähtyy eri kohtauksiin. Kärsimysnäytelmä on maailmanhistorian tunnetuimpia ja esitetyimpiä draamoja.

Näytelmät ovat tulleet suosituiksi eri puolilla Suomea 1990-luvulta alkaen.
Helsingissä draama alkaa Kaisaniemen puistosta ja päättyy tuomiokirkon portaille.
Ensimmäisen kerran se esitettiin 1996.




perjantai 18. huhtikuuta 2014

sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Sadepäivä


Sataa … ei sada … sataa  …  sataa  …  ei sada. 
Siinä tämä päivä.


keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Aurinkoisesta Helsingistä muutama kuva


Onpa painava mies keltaisissaan... kun kuvan vasen puoli on kallellaan. :)
That's a heavy man in a yellow ... when the image is tilted to the left side. :)

Pohjoisesplanadi
Tälle kadulle on keskittynyt monet kalliit muotikaupat.
(Ja niin monet liikennemerkit kadun reunaan.)


lauantai 5. huhtikuuta 2014

Pienet mannekiinit

Kävelin kohti Tuomiokirkkoa. Portaiden juurella kuvattiin ...
(Ehdin parahiksi viime hetkiin.)
On the steps of the cathedral were photographed ... 


… pienten tyttösten kesämekkoja.
... little girls in summer dresses. 

Lilli (sinisessä mekossa) huomasi mummin ja piti vähän keikistellä.
Lillli (blue dress) noticed me and had a little prance. 

Ettei tytöt vain innostuisi ja kupsahtaisi alas portaissa.

Vaihteeksi valokuva valokuvaajasta. (Hän on siskoni tytär)
Sometimes photo of the photographer .(She is my sister's daughter)

Vaatteet, joita kuvattiin, on miniäni tekemät 
(Täällä niitä saattaa näkyä - ainakin joskus: "Näpertelytaivas").


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...